Kapitel 2- I Hate Myself

April´s Perspektiv 

-Hey Honey, want som breakfast? frågade mamma. 

 

-No thanks i eat on Starbucks with Alice, svarade jag henne. Fast det slutade alltid med att jag spydde upp allt.  

 

-See you later Mom, ropade jag i hallen. Jag tog fram mina vit Jeffrey Campbell och satte på mig dom och smällde igen dörren efter mig innan jag fick något svar. Jag letade fram min hörlurar och lätt musiken strömma genom mig medans jag gick emot Starbucks. 

 

April´s Perspektiv 

  -Hello Love, ropade Alice när jag öppnade dörren till våran Starbucks. Alla blickar riktades mot mig och jag kände hur mina kinder skiftades till röda.

-Shut upp, skrattade jag åt henne. Alice såg verkligen perfekt ut. Brunt långt hår, med kastanj bruna ögon. Hon hade verkligen dröm kroppen och drömutseendet.  Jag var verkligen avis på min bästa kompis. 

-I ordered your favourite, sa Alice. Jag kollade genast ner på det lilla bordet. Och där stog det en choklad muffins och en kopp med kaffe.

-You´re the best, sa jag och kramade om henne.

-Know, sa Alice. Jag garvade åt hennes sätt att älska sig själv

  Jag och Alice travade in i klassrummet i hand i hand.

-Oh, here is the lesbiens, började Elise. Och hennes klonade liga skrattade högt.

 

-Oh, you are so funny, sa Alice. Och fejk skrattade. 

 

-And Perfect, la Jessica och Lize i mun på varandra. Dom där tjejen måste verkligen skaffa sig ett liv, tänkte jag.

 

-Or a monster, sa jag tyst. Jag sa nog inte det tillräckligt tyst. För helt plötsligt var allas blickar på mig. 

 

-Excuse me, what did you say? sa Elise. Jag är så körd. I vanliga fall så skulle jag börja käfta i mot men det slutar alltid med tårar. 

 

-Nothing, sa jag och satte mig tyst på min plats. 

 

-I see at least not look like a fat pig. And you say that I am a monster, sa Elise. Hennes klonade liga skrattade ennu mer. 

 

-What? April a monster? She´s one of the most nicest people in this world, sa Alice. Min käraste bästa kompis. Jag är så sjukt glad att hon spillde ut sin kaffe över mig. 

 

-I think everyone here in this room knows that April is the reason that Katie disappeared. I mean who wants to have someone like her as sister, sa Elise 

Elise har sagt en hel del dumma saker om mig. Hon kan då kalla mig vad hon vill men jag skulle aldrig vissa mig svag inför henne. Men det där bitchen drog upp det ämnet, så kände det som hon drog ut mitt hjärta. Allt gick så fort. På några sekunder var jag framför Elise plats igen, och sedan kände jag min knytnäve träffa hennes näsben.

 

 

-I cant believe that you hit her in her face! I never thought you would do it! April Rose I will always love you! babblade Alice på när vi hade passerat skolgården . Jag förstod inte vad jag hade gjort. Jag April Rose den flickan som alla hatar, har precis slagit till Elise Weast näsben. 

 

-Oh, shut upp, sa jag. Och slog till henne. Hela vägen hem pratade Alice på vad som skulle hände med Elise näsa. Jag kunde inte låta bli att skratta. Hur mycket energi kunde en människa ha egentligen? 

 

 

-Hey Mom, ropade jag när jag kom in i våran dörr. Tyst. Konstigt mamma jobbade hemmifrån. Jag sparkade av mig min skor och började gå tillvardagsrummet. Tomt. Jag kollade runt i köket och min blick fastnade på ett upprivet kuvert. Jag tog genast kuvert och började läsa vad som stog i den. 

Hello miss rose. We've noticed that you have not submitted any rent. The rent must be made immediately, otherwise conditioned house belongs to the bank.

 

Fuck. Jag visste precis var mamma var. Mina men styrdes mot pappas gamla arbetsrum. Jag slog upp dörren och där satt min mamma. Hon hade rödsprängda ögon och satt ihopkurad i pappas läderfåtölj.

-It´s bad right? frågade jag mamma. Mamma nickade sorgset

 

-You can not stay in your school, beacuse  you need to take a job, sa mamma lågt


Såådäär! Andra hoppas ni gillar det! Det r väldigt segt i början med killarna kommer komma in i nästa kapitel. Nästa kapitel kommer kanske ut i kväll men om inte så kommer det i morgon!

Kraaam xx 

 


Kommentarer
älskar att läsa din blogg johanna säger:

denna novell verkar bli super. kommer gå in på din blogg varje dag i fortsätningen. hittade den precis.:)

Svar: Åhh, Tack såå hemskt mycket! :) <3Kraam xx
I Hate Myself.

2013-09-02 | 18:47:22
Bloggadress: http://todirectioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback