Kapitel 3- I Hate Myself

 April´s Perspektiv 

Hello miss rose. We've noticed that you have not submitted any rent. The rent must be made immediately, otherwise conditioned house belongs to the bank.

 

Fuck. Jag visste precis var mamma var. Mina men styrdes mot pappas gamla arbetsrum. Jag slog upp dörren och där satt min mamma. Hon hade rödsprängda ögon och satt ihopkurad i pappas läderfåtölj.

-It´s bad right? frågade jag mamma. Mamma nickade sorgset

 

-You can not stay in your school, beacuse  you need to take a job, sa mamma lågt

 
 April´s Perspektiv 
 

-Wait, Wait are you going to quit High School? What? halvskrek Alice i telefonen. Fast jag förstod henne jag skulle inte vilja bli lämnad av min bästa vän sista året i High School. 

 

 

-Alice, take it easy. I´m still in chock to, sa jag. Det var faktiskt sant. Jag visste att vi hade lite pengar men vi klarade oss alltid. Men jag på ett jobb. Utan Alice? Vafan ska jag jobba någon stan? Jag kollade mig i spegeln. Är det verkligen normalt att ha så här tjock armar? Nej, Elise hade rätt jag var en tjock gris.

 

 

-Sorry Love need to go now. Love youu, sa jag och la på innan jag fick något svar. Jag hatade att ljuga för Alice men det är bäst att hon inte vet där här. 

 

 

Jag började vandra mot mitt lilla badrum. Jag satte mig på knäna framför toaletten och lät ett finger åka ner i halsen. Och jag känner hur en varm sörja passerade min hals och ner i toalett stolen. Jag log lite för mig själv och ställde mig upp och torkade munnen. Jag ställde mig på våg och väntade på siffrorna. 46 kilo stog det på den. Alldeles för mycket! Du äter för mycket April! Skärp dig. Jag var mitt uppe i mina dagdrömmar när min telefon pep till. 

 

 

From: Jack.

What´s your problem?

 

 

En ilska spreds genom mig så fort jag såg namnet. Jack Wilson. Min ex. Vi var tillsammans i 3. Jag trodde han var killen i mitt liv, men jag hade fel. Han var otrogen mot mig, med min egna syster!

 

 

 

 

-FlasBacks-

 

Katie I cant believe it! skrek jag till Katie. Min egen syster hade gått bakom min rygg och dejtat min egen pojkvän. 

 

-He did not even like you! skrek Katie tillbaks. Jag kan inte fatta att min tvillingsyster sa precis det där. Jag trodde aldrig att det skulle lämna hennes mun. Jag trodde inte att min syster var sån, men jag hade fel.

 

-I hate you! Go to hell! Skrek jag. And go out off my room! Tårarna hade börjat rinna ner för mina kinder.

 

-FlashBacks-

 

 

 

 

Och det var det sista jag såg av min syster. Det var den dagen som hon hade blivit försvunnen. Om det var något jag ville göra om så var det den kvällen. Jag ville aldrig förlora min syster. Det var ett år sen hon lämna mig på detta helvete. 

 

-Katie, i miss you. Please come back, viskade jag tyst. Tårarna började rinna ner från mina kinder. Elise hade rätt, det är mitt fel att Katie är försvunnen. Bara mitt fel. 

 

 

 

Harry´s Perspektiv.

 

-What the hell? Should I get a fucking babysitter? skrek jag! Jag var så jävla arg på Simon. Jag klara mig bra själv.

 

-Harry take it easey. She is not your babysitter she´s your housekeeper. Except that she will live with you and make sure you go to your job, sa Simon.

 

-I´m not a baby, sa jag. 

 

-No you're not but you're acting like one. This is going to be best for the band and for the band. we want the old harry back, fortsatte Simon. Vi vill ha den gamle Harry. Jag är fortfarande här, tänkte jag. 

 

-I'm still the old Harry, sa jag surt.

 

-No it is not, because it's a completely different harry in front of me, sa Simon och gick. 


Tredja kapitlet! Hoppas ni gillade det. Skulle betyda sjukt mycket om ni komenterade! 

Kramisar! xx 


Kommentarer
sanna säger:

sjuuuuukt bra! längat till nästa :)

Svar: Taaack såå mycket :)
I Hate Myself.

2013-09-03 | 08:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback